Intuicja w projektowaniu znaku literniczego

Adam Kamiński

W mojej pracy Intuicja w projektowaniu znaku literniczego, staram się tworzyć zasady projektowania ornamentu literniczego, kierując się w dużej mierze intuicją, ale i logiką kompozycji. Zobrazowanie efektu wykorzystania wykreślonych znaków to kolejna integralna część mojej koncepcji. Na podstawie budowania zwartych form paraliterniczych przy wykorzystaniu definicji harmonii, intuicji czy modernizmu, uzyskuję ozdobny charakter moich „liter”.

Utrudnioną czytelność niektórych grafemów z jednej strony można uznać za swobodne kreowanie plastycznej ekspresji, z drugiej za odejście od antycznych pierwowzorów np. alfabetu starogreckiego. Niemniej to właśnie polemika z ogólnie rozumianą czytelnością formy budzi we mnie ciekawość i wolę sprawdzania kolejnych rozwiązań. Oczywiście dla uzyskania istotnego dla mnie stopnia kultury projektowej, korzystam z dorobku ludzkości w zakresie liternictwa i kompozycji. Element autorski stanowi łączenie niektórych prawideł i zasad, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie nowych efektów wizualnych. Efektem mojej pracy są ornamenty liternicze, które poprzez swoją dynamikę mają pomóc w kreowaniu kompozycji graficznych, nastawionych na hasłowe przekazywanie informacji. Ornamenty są płaskie i czarno białe w swojej wyjściowej formie. To koncepcja ich wykorzystania ma podpowiadać ich docelowy charakter – przestrzeń, kolor, ekspresja.

Interesuje mnie również “błąd”, jego wpływ na formę plastyczną oraz jako bodziec do szybkiej reakcji w podejmowaniu decyzji – usunąć go czy nie?

www.artno.pl

Willa Grohmana
Tylna 9/11
godziny otwarcia
GŁÓWNY WEEKEND

14.10: 17.00-21.00
15-17.10: 10.30-18.00
POZOSTAŁE DNI
wt.-pt.: 13.00-18.00
sb.-nd.: 11.30-18.00
pn.: nieczynne

<<< wróć